Бізнес-студії


БІЗНЕСОВІ СТУДІЇ

кафедри промислового маркетингу 


Постійна співпраця з бізнесом як елемент підготовки фахівців на кафедрі промислового маркетингу


Стрімкий розвиток економічних та соціальних процесів вимагає швидкої реакції освіти та впровадження не лише нових знань, а й передових надбань бізнеса в учбовий процес. Саме тому, з 2016 року на кафедрі Промислового маркетингу факультету Менеджменту та маркетингу діють «Бізнесові студії» - цикл постійно діючих науково-методичних семінарів, мета яких -  привнести найкращий бізнесовий досвід в студентську аудиторію.

Ми ставимо перед собою такі завдання:

  • Показати майбутнім маркетологам погляд бізнесу на ключові компетенції, особливо для роботи на промислових ринках
  • Надати сучасні приклади впровадження нових рішень та вирішення складних задач бізнесу
  • Познайомити студентів – майбутніх маркетологів з топ-менеджерами та командами фахівців українських та міжнародних компаній,
  • Дати можливість отримання практичних навичок використання сучасних інструментів маркетингу,
  • Надати рекомендації щодо майбутнього працевлаштування.
  • Запропонувати практичні кейси для вирішення, щоб спробувати себе в реальному бізнесовому середовищі та багато іншого.

За ці роки існування, «Бізнесові студії» зустрічали директорів з маркетингу, генеральних директорів компаній, директорів з управління персоналом, маркетологів, що заснували власний успішний бізнес та багато, багато інших.

Одна – дві  середи на місяць, після занять, студенти протягом двох і більше годин проводять разом з представниками бізнесу. Іноді зустрічі затягуються до пізнього вечора. Ми орієнтуємось на студенів 3-5 курсів, хоча залучення студентів до знайомства з бізнесом починається вже з першого курсу. Наші зустрічі є відкритими і для молодших кусів, наших аспірантів та випускників. Частими учасниками зустрічей є і викладачі кафедри. Завжди корисно почути практичні приклади.

Завідувач кафедри маркетингу, д.ф-м наук, професор Сергій Олексійович СОЛНЦЕВ так описав результати впровадження «Бізнесових студій» в діяльність кафедри: - «Наші випускники завжди користувались підвищеним попитом на ринку праці не лише тому, що мають ґрунтовну теоретичну підготовку, а й тому, що з перших днів навчання залучаються до вирушення практичних бізнесових завдань – кейсів, мають змогу тісно контактувати з бізнесом та розширювати свої знання».

Автор ідеї та модератор Бізнесових студій– доцент кафедри промислового маркетингу Наталія ПИСАРЕНКО


2020-2021  навчальний рік:

Не зважаючи на дистанційний формат роботи, наші Бізнесові студії продовжують свою роботу.

  • 19 травня до Бізнес-студії завітали представники компанії Crello. Вікторія Пилипенко, marketing manager Crello, розповіла про навички, які будь затребувані роботодавцями у найближчі роки згідно зі звітом Всесвітнього економічного форуму. Креативність входить до ТОП-5 компетенцій сьогодення й майбутнього. Говорили про те, як її розвивати та де черпати ідеї. Ксенія Савченко, community manager Crello, показала як створити професійне резюме у графічному редакторі Crello та розповіла про можливості Crello, які використовують маркетологи усьому світі.

       Crello — це онлайн-редактор, з яким надзвичайно просто, навіть для недизайнерів, створювати статичні та анімовані креативи для соціальних мереж, реклами, друку, для особистих та бізнес-цілей. З Crello легко працювати на web, iOS та Android платформах, використовуючи 50+ тисяч шаблонів, які розроблені та оновлюються командою професійних дизайнерів. Студентам особливо в пригоді стануть шаблони презентацій, концептуальних карт, постерів, інфографіки, логотипів, постів соцмереж та, звісно, шаблони резюме.

       Як використовувати можливості та контент Crello, щоб створювати стильні дизайни, можна подивитися у коротких відеоуроках від Crello.

 

  • 11 листопада 2020 в рамках курсу "Маркетинг. Вступ до спеціальності" до студентів першого курсу спеціалізації Маркетинг та Бізнес аналітика завітала Холод Ірина, генеральний директор компанії ЛІГА:ЗАКОН.  Тема зустрічі була "Сучасний маркетолог на В2В ринку". Говорили про компетенції спеціаліста, про вимоги сучасного роботодавця до фахівців та, головне, про особливості роботи маркетолога на В2В ринку.

 

  • 18 листопада 2020         До студентів першого курсу в рамках дисципліни "Маркетинг. Вступ до спеціальності" завітав Засновник бренду Boy&Girl та брендінгової агенції BrandBerry Максим Агарков. Говорили зі студентами на дуже важливу для початківців тему "Побудова кар'єри в маркетингу. Від маркетолога компанії до власника маркетингової агенції і до засновника власного успішного бренду". Про те, які шляхи побудови кар'єри в маркетингу існують. Що важливо, обираючи свій шлях. Говорили о важливості навчання протягом всого життя, що є конче необхідним для сучасного маркетолога. Максим також поділився останніми досягненнями свого бренду та розкрив таємниці розробки його стратегії сегментування та позиціонування.

 

  • 9 грудня 2020   До Бізнесових студій завітала Екс директор з маркетингу рекрутингової агенції grc.ua (HeadHanter) Вікторія Пилипенко, випускниця кафедри промислового маркетингу. Зустріч спеціально біла спрямована на магістрів та студентів 4 курсі бакалаврату – тобто тих, хто вже починає активні пошуки роботи. Разом з вікторією говорили про "Сучасний ринок праці для маркетологів. Ефективне працевлаштування. Компетенції, що потребує ринок. Погляд Рекрутера". Особливу увагу приділили саме таи компетенціям, на які, в першу чергу, звертають увагу рекрутери. Вікторія поділилась останніми дослідженнями на ринку праці, що проводила її компанія.  

 

 


2019-2020  навчальний рік:

Цього року в рамках дисципліни «Маркетинг. Вступ в спеціальність» студенти мали змогу послухати та поспілкуватись з провідними маркетинговими  директорами України. Тема - зустрічей  "Вступ в спеціальність. Сучасний директор з маркетингу. Компетенції."

  • 25 вересня 2020  - з директором з маркетингу компанії Альфа Страхування, випускницею факультету Менеджменту та маркетингу Оленою Гончаренко.
  • 2 жовтня 2020  - з директором з маркетингу компанії ЛІГА:ЗАКОН, колишнім директором з маркетингу компанії Нова Пошта, випускницею кафедри Промислового маркетингу– Іриною Холод.

Дискусії були присвячені реаліям роботи сучасного маркетолога, його компетенціям , що ними мають оволодіти майбутні фахівці, щоб досягти успіху у динамічному сучасному середовищі бізнесу.

Студенти не лише мали можливість послухати гостей, а й задати питання, що їх турбують, обговорити можливі шляхи побудови майбутньої кар’єри та необхідні знання та навички, що їх потребує сучасний висококонкурентний бізнес.

Олена Гончаренко так описала свої враження після зустрічі: - «Це фантастична, зацікавлена, позитивно налаштована молодь, яку хочеться підтримати у всіх прагненнях! Ми говорили про такі складні речі як клієнтський сервіс та репутація, навіщо потрібні чат-боти та як трансформується маркетинг за останнє десятиріччя; які зони відповідальності у директора з маркетингу великої компанії»

  • 30 жовтня 2019. "Аналітичні інструменти моніторингу медіа. Semantrum"

Для студентів старших курсів «Бізнесові студії» вирішують більш практичні завдання. Так, студенти 3 курсу, зустрілись з Тетяною Юрчишиною - керівником бізнес-лінії «Систем аналізу і моніторингу» групи компаній Ліга:Закон – лідером українського ринку з розробки інформаційних систем аналізу та моніторингу для бізнесу – продуктів в сфері MarkTech, LegalTech, та AccountingTech (FinTech).
Півтори години студенти мали унікальну можливість ознайомитись з програмним продуктом для моніторингу ЗМІ – «Semantrum», який є незамінним помічником у повсякденній діяльності не лише фахівця в сфері PR, а й кожного маркетолога.
Разом з Тетяною студенти розбирали бізнесові кейси, досліджували особливості системи аналітики. Більше того, учасники зустрічі отримали на 2 тижні демо- доступ до програмного продукту для його поглибленого вивчення та опрацювання спеціально створеного фахівцями компанії кейсу. Ця зустріч буде мати продовження. Вже на осінь 2020 року запланована робота з кейсами по сегментації із використанням програмного продукту “Contr agent”.

 

 

На фото - Тетяна Юрчишина розповідає про особливості рішень в сфері MarkTech.

  • 4 березня 2020. "Життя це виклик". Зустріч із заступником генерального директора з розвитку бізнесу підприємтсва Укрпошта, Валентином Олещенком.

Майже 3 години про розвиток компанії, про запуск нових продуктів та переосмислення стратегії компанії. Дуже цікаві поради стосовно розвитку кар'єри та прийняття непростих управлінських рішень майбутніми управлінцями. І на додачу – приз від Валентина за найкраще вирішення запропонованого кейсу.

Після виступу Валентина ще відбулась окрема зустріч з завідувачем кафедри Сергієм Олексійовичем Солнцевим стосовно напрямів потенційної співпраці між кафедрою промислового маркетингу та компанією Укрпошта.


2018-2019 навчальний рік

Найбільш  цікаві Бізнесові студії цього року:

  • 31 жовтеня 2018 - ‘Brand Identity/ Silpo case’. До нас завітав директор з маркетингу мережі супермаркетів Сільпо Дмитро Циганков. Була дуже цікава розповідь про концепцію бренду «Сільпо» та про стратегію формування системи ідентичності бренду на ринку України. Нові формати торгівлі.
  • 21 листопад 2018 –  «Brands rule the world. We rule brands/ Case Boy&Girl». Однай з найбільш захоплюючих зустрічей.  Колишній маркетолог, засновник брендінгової агенції "BrandBerry", що багато років створював успішні бренди для українських і міжнародних компаній, Максим Агарков,  запустив власний бренд і власну виробничу лінію  дитячих шкарпеток "Boy&Girl".  Студенти мали змогу послухати історію створення бренду, дізнатись про стратегію розвитку та обговорити майбутні пе рспективи бізнесу.   

 

  • 26 грудня 2018 - “School of Management. Sheffield University (UK). Educational process”. Доцент кафедри промислового маркетингу Наталія Писаренко поділилася інформацію та цікавими знахідками в рамках свого відрядження до Школи менеджменту, університету Шеффілду, Велика Британія, що має потрійну світову акредитацію. Студенти і викладачі обговорили  - як організований навчальний процес, які підходи до навчання використовуються і, звичайно, як побудовано життя студентів.

 

На фото - лекційна аудиторія в Sheffield University та інтер'єр в середині будівлі студентської спілки університету.

  • 20 березня 2019 - «Design thinking. SCRUM, LEAN. Nova Poshta case». До нас завітав Директоа департаменту розробки та управління продуктами компанії «Нова пошта» Денис Козлов. Дуже захоплюєче про ногві інструменти розробки товарів та послуг. Про досвід компанії Нова пошта та про організацію процесу розробки та запуску нових послуг компанією.
  • 3 квітня 2019 - “In God we trust, all others must bring data, Case WebbyLab”. Зустріч з Директором з розвитку IT компанії WebbyLab, бізнес консультантом Олексієм Юзвяком. Все пПро особливості використання інноваційних інструментів в процесі розробки нових товарів в компанії. Приклади розробки нових послуг Про силу маркетингових досліджень в процесі прийняття маркетингових рішень. Про коректну аналітику та візуалізацію. 

2017-2018 навчальний рік

  •  4 жовтня 2017.  "Стратегії управління приватними ТМ на прикладі компанії Юг-контракт" Зустрічаємось з Миколою Фабро - генеральним директором компанії Юг-контракт та бренд-менеджерами компанії. Зустріч пройшла у форматі workshop. Студенти мали реальну можливість прийняти участь у розробці нової приватної торгової марки компанії, згенерувати корисні інсайти. Було надзвичайно цікаво і корисно!
  • 1 листопада 2017.  "Категорійний менеджмент в управління оптовою компанією" – зустріч з одним з найкращих фахівців в сфері побудови систем дистрибьюції, директором з маркетингу компанії "Дюна", випускницею кафедри промислового маркетингу – Іреною Ульяновою. Говоримо про побудову дерева категорій, про управління асортиментом.
  • 29 листопада 2017. "Особливості туристичної послуги на В2В ринку"         . Зустріч з Марією Цихоцькою – засновником та генеральним директором компанії Аеролакс, що вже більше 20 років успішно працює на ринку корпоративного туризму. Тема зустрічі – принципові відмінності роботи з кінцевими споживачами та корпоративними клієнтами в туристичній сфері. Особливості прийняття рішення. Важливість постійного сервісу для клінтів. І, звичайно, особливості позиціонування та побудови бренду на ринку корпоративного туризму та бізнесових подорожей.
  • 5 грудня 2017. "Маркетингові стратегії в музичній індустрії на прикладі Concert.ua -Переорієнтація компанії на ринок В2В на прикладі інтернет-магазину квитків". Зустріч із засновниками одного з найуспішніших проектів в Україні Concert.ua –  Дмитром Феліксовим та Дмитром Чинь. Говорили про історію створення компаніє, про її стратегію, про створення і просування нового бренду.

 2016-2017 навчальний рік

 Наша перша зустріч!

  • 20 жовтня 2016. "Особливості роботи маркетолога на бізнесових  (В2В) ринках. Ключові тренди е-commers".

Зустрічаємось з Іриною Холод – генеральний директор компанії E-commerce expert, колишнім  директором з маркетингу компанії Нова Пошта, випускницею кафедри Промислового маркетингу, що більше 15 років працює саме в сфері В2В маркетингу.

 

  • 10 листопада 2016. "Успішний маркетолог – хто він".

Однією з найбільш корисних для студентів була зустріч з Наталією Галунко – начальником департаменту по роботі з персоналом  мережі магазинів Watson`s Ukraine (зараз  - директором з управлінням людськими ресурсами банку «Ukrsibbank BNP Paribas Group»).

Наталя – один з найдосвідченіших фахівців з управління персоналом в Україні, надала критичний погляд на оцінку компетенцій молодих фахівців, дала цінні поради стосовно формування резюме та підготовки до інтерв’ю та проведення співбесіди в рамках пошуку роботи.  В рамках питань-відповідей, студенти мали змогу випробувати себе як майбутніх претендентів на посади у відділі маркетингу.

 

На фото – анонс заходу та Наталія Галунко про особливості пошуку роботи.

  •  17 листопада 2016. Тарас Середюк, засновник мережі ресторанів Mafia, Casta, Bao, Гра з вогнем тощо. Дуже цікава зустріч, присвячена особливостям ресторанного ринку України, плануванням роботи ресторану та розробці маркетингової стратегії.
  • 1 грудня 2016. Зустріч з Борисом Белянським, керуючим директором бізнесу ІТ дистрибьюції компанії МТІ. Більше 2 годин жвавої дискусії щодо особливостей ІТ дистрибьюції на ринку України,

 

  • Борис дуже цікаво розповів про етапи стратегічного розвитку компанії та зміни її ринкової стратегії під впливом факторів маркетингового середовища та виходячи із цілей бізнеса в Україні.